Sezonsko voće i povrće – što je najukusnije u svibnju?

U današnje je vrijeme, zahvaljujući klimatskim, pedološkim i hidrološkim potencijalima, ali i čestoj upotrebi kemijske dohrane i zaštite svo voće i povrće dostupno tijekom cijele godine. No, kako bi bili sigurni da jedete kvalitetnu i nutritivno najvrijedniju hranu usredotočite se na konzumiranje sezonskih namirnica. Ne tako davno na tržnicama i u trgovinama se moglo kupiti samo voće i povrće koje je raslo u svojem prirodnom podneblju i u prirodnim uvjetima u to doba godine.

Činjenica je da je hrana uzgojena baš na taj “starinski” način najukusnija, sadrži više hranjivih nutrijenata, a i cijenovno je prihvatljivija zbog puno manjih ulaganja proizvođača. Naravno da ćemo si ponekad kad se usred zime zaželimo, kupiti voće kojem je sezona tek za koji mjesec no za onaj pravi, bogati okus ipak ćemo morati pričekati proljeće i ljeto stoga je dobro znati kada (prirodno) dozrijeva određeno voće i povrće.

U svibnju nas tako očekuju prve grahorice – grah, grašak, bob, slanutak i mahune. Grahorice sadrže sve makronutrijente (ugljikohidrate, bjelančevine i masti), vitamine, minerale i fitonutrijente. Zbog visokog udjela bjelančevina grahorice možemo koristiti kao samostalan obrok, glavno jelo, varivo ili prilog.

Osim grahorica, na vrhuncu svoje nutritivne vrijednosti u svibnju su i razne salate. Salata je bogata vitaminima A,  B1, B2, B3, B6, C, E te mineralima poput bakra, kalcija, fosfora, magnezija i željeza.  Što su listovi zelene salate tamniji, to je više B vitamina. Također, vanjski listovi imaju dvostruke više vitamina C nego unutarnji listovi te sadrže beta karoten.

Uz grahorice i salate dolazi nam i prvo rano voće: jagode, trešnje i borovnice.

Ovo ukusno voće sadrži obilje vitamina C te vitamine K i A, vlakna, željezo, folnu kiselinu i visoki udio antioksidansa.

Cijelokupnu ponudu voća i povrća možete pronaći OVDJE.