Kako spriječiti bacanje hrane u kućanstvima?

Kako spriječiti bacanje hrane u kućanstvima?

KUPUJTE SAMO ONO ŠTO TREBATE
Napravite tjedni popis za kupovinu i pratite stanje u vašem hladnjaku, zamrzivaču i špajzi prije odlaska u trgovinu kako biste spriječili da kupite nešto što već imate ili nešto što nećete pojesti.

ZAMRZNITE!
Sve što nećete pojesti na vrijeme – zamrznite: kruh možete zamrznuti narezan na fete i kada ga želite iskoristiti – odmrznite ga direktno u tosteru ili na tavi; mlijeko možete zamrznuti svježe te ga po odmrzavanju kratko prokuhati. No nemojte samo zamrzavati, pratite ono što vam se nalazi u zamrzivaču te nastojte to iskoristiti, a ne zaboraviti na to. 🙂

PONESITE NA POSAO
Od ostataka ručka ili večere napravite novi obrok koji ćete sutradan ponijeti na posao i tako uštedjeti, ali i spriječiti bacanje hrane. Pašta ili riža idealne su drugi dan u obliku hladne salate, a povrtne juhe mogu se jesti i hladne ili podgrijati u uredu ako za to imate uvjete. Ostatke od povrća iskoristite za maneštre, umake, juhe ili u kajganama.

PRIPAZITE NA NAČIN ČUVANJA HRANE
Svakako pripazite da namirnice na policama i u kuhinjskim ormarićima dobro zaštitite, odnosno zatvorite u posude ili dobro zatvorite vrećice.
Prije pohranjivanja u frižider hranu zaštitite posudama za hranu, alu folijom ili Abeego prirodnim ovitkom od pamuka, prekrivenog pčelinjim voskom, kako bi čim duže trajala i zadržala kvalitetu.

NAJBOLJE UPOTRIJEBITI DO
„Najbolje upotrijebiti do“ znači da do toga dana proizvod ostaje najkvalitetniji, odnosno da npr. zadržava optimalnu hrskavost ili boju. To ne znači da taj proizvod neće biti dobar sutradan ili nakon nekoliko dana. Svakako provjeravajte datume proizvoda na svojim policama, iskoristite ili zaledite ono čemu se rok približava i provjerite kvalitetu hrane s „isteklim rokom trajanja“ prije nego ju konzumirate.

ISKORISTITE SVE
Nastojte iskoristiti čim više povrća i voća prije nego ga kompostirate. Korijen, listovi i stabljika brokule, cvjetače, celera ili korijandera mogu se primjerice iskoristiti u cijelosti ako ih dodate u juhe, variva, pečenja ili maneštre (ako ih ne možete odmah iskoristiti – zaledite ih). 🙂
Krumpiri i mrkva su primjerice zdraviji ako nisu oguljeni (pogotovo ako na raspolaganju imate provjereno netretirano voće i povrće), samo ih dobro operite prije kuhanja kako biste uklonili ostatke zemlje i površinske nečistoće. Vrhove mrkve i drugog korjenastog povrća zaledite i iskoristite za juhe.

ISKORISTITE NAJBOLJE OD HRANE
Prezrele banane odlične su za smoothie ili sladoled, dok su mekane rajčice idealne za umake i salse – ako želite pravi talijanski umak kuhajte ih na slaboj vatri, dugo. 🙂
Od prezrelog voća skuhajte kompot ili ga smiksajte u zdravi smoothie, a možete ga miksati i s jogurtom pa zalediti u formice te tako svakoga dana imati ukusan i zdravi ledeni desert. Uključite maštu! 🙂
Mrkva, celer, brokula, šparoge i slično povrće trajat će duže ako ga položite s korijenom u posudu s vodom te tako pohranite u frižideru.

Imate li i vi neki savjet za smanjenje bacanja hrane u kućanstvima? Podijelite ga s nama u komentarima.

slika preuzeta s https://wrwcanada.com/en/get-involved/resources/food-waste-themed-resources/food-waste-canada-facts